Fidel Internet Marketing
english
מאבירם פידל למדתי מהו איש קריאייטיב - אילן שילוח, מקאן אריקסון מצאנו את אבירם פידל ראוי לגרין קארד עבור הישגים יוצאי דופן בשדה הפרסום - משרד ההגירה ארהב הקמפיינים של אבירם תרמו תרומה גדולה ומשמעותית לחברתנו - שלום זיידלר, תה ויסוצקי איש מקצוע מעולה. אני מת עליו! - אריה רוטנברג, קשר בראל אבירם עזר לנו במיתוג החברה, באיפיון אתר האינטרנט המחודש וביצירת חומרים פרסומיים עשירים ומשכנעים. קחו אותו ולא תתחרטו - רונית אייל, אל-על
בית אבירם פידל רשת הפרסום שלנו פרסום באינטרנט שיווק באינטרנט לידים מאמרים מפת אתר

לידים איכותיים – לא פשוט, אבל אפשרי (חלק ב')

בעוד שיצירת לידים היא מלאכה לא מורכבת יחסית, (שאגב, הולכת ונעשית קלה בכל יום שעובר), יצירת לידים איכותיים היא אופרה אחרת. ההגדרה שלפיה אנו עובדים כאשר אנו צדים לידים איכותיים עבור לקוח היא: "ליד איכותי הוא ליד בעלי סיכוי גבוה לייצר הכנסה גבוהה ככל האפשר עבור הלקוח במינימום הוצאה". בחלק הראשון של המאמר הסברתי את חשיבות מציאת של נקודת האיזון בין המפרסם למדיה וליצרן הלידים בקמפיין מוטה תוצאות באינטרנט. כעת אתעכב מעט על הדגמת המכשלות האפשריות המצויות העומדות בדרכו של יצרן הלידים למציאת נוסחת הזהב.
  1. כמות אינה איכות. ליצרן לידים קל להתבלבל בנקודה קריטית זאת ולשאוף להשיג ולמכור כמות לידים גבוהה בלבד ללקוח, ללא דאגה מספקת לאיכותם או לראיית התהליך המכירתי בכללותו. כספק הלידים עלינו לדלג באלגנטיות מעל הפיתוי להעביר כמות גבוהה של לידים לפני שווידאנו שאנו יודעים לספק עבור הלקוח לידים שמומרים לבסוף על ידו למכירות בשורה התחתונה. רק לאחר שאנו יודעים בוודאות, לאור פידבקים מדויקים מהלקוח כי הקמפיין "על הפסים", אנו יכולים "לתת גז" ולהגביר את נפח הלידים המסופק – גם זאת אמנות בפני עצמה.
  2. כמות היא איכות. לעיתים, לקוח הממצה כבר כמות גדולה מהפוטנציאל המכירתי שלו באמצעות הרשת, מבקש לקבל כמויות גדולות גם במחיר השקעת שעות ניהול וסינון רבות יחסית בלידים עד להשגת מכירה. יש לזכור כי בכל שוק, בטח בזה הישראלי, קיימת תקרת זכוכית לכמויות הלידים שניתן לספק בחודש לתחום X, וניפוץ תקרת הזכוכית חודש אחר חודש עשויה להיות משימה שתדרוש את כל מרצנו, קשרינו ויכולותינו, דבר שישתלם בסופו של דבר ברגע שהלקוח המאושר וימשיך לעמוד ביעדיו השאפתניים (שאין מה לעשות, הופכים קשים ככל שהכמויות גדלות) וימשיך לתגמל אותנו כגמולנו.
  3. מה כולל הליד. טופס מורכב עליו יידרש הפונה הפוטנציאלי בקמפיין לענות, יכול לספק למפרסם כלים רבים לטיוב תהליך המכירה, תסריט השיחה, הצעת המכר וכ"ו, בכך אין כל ספק. אך ברור אינטואיטיבית וגם מחקרית, כי ברוב המקרים, ככל שמתבקש הגולש למלא יותר ויותר פרטים כך הוא חש מאוים יותר ומתרחשת תופעת "נטישת עגלת הקניות" המוכרת לכל קמעונאי – דבר המביא מיידית לעליית מכירי המדיה, קרי עליית מכיר הליד וירידת בכמויות הפונים. בנקודה זאת חייב כל מפרסם, רצוי בליווי מומחה הפרסום האינטרנטי שלו (זה אני), לבחון את הדברים לעומק ולהחליט: פניה רחבה וסינון מעמיק של לידים זולים וכוללים יותר, או פניה ממוקדת וסינון מדויק יותר לכמויות קטנות יותר של פונים במחירי ליד גבוהים יותר. מניסיוני, בוודאי ככל שהדברים נוגעים למפרסמים המפעילים בכל מקרה מערכי מכירות רחבי היקף, הרווח אמנם יקטן פר מכירה, אך הלקוח יעדיף מכירות רבות יותר ולכן פניה רחבה יותר וטופס פשוט וקצר יותר. מובן שיש בתיאור הנ"ל משום הפשטנות, מה לעשות, מדובר באינטרנט, ומחקרים מראים שמי שהגיע עד לנקודה הזאת במאמר אף הוא כבר עייף ומעוניין לסגור את החלון, כך שאני מקצר כל האפשר.
  4. פרמטר הזהב. פעמים רבות יוצא שניתן למצוא במאמץ חשיבתי קטן פתרון ביניים אחד או יותר לסוגיה שהוצגה להלן לגבי קביעת פרמטרים לאיכות הליד מבחינת היקף הפרטים שבטופס. מסתבר שעבור רוב המפרסמים קיים פרט אחד לפחות שהוא בגדר פרט הזהב העשוי לסייע רבות בשיפור איכות הליד במחיר של אבדן אפסי בכמויות הפונים. פרמטר זה עשוי להיות ציון גיל הפונה (לסינון חיוני), מיקומו הגיאוגרפי (להפניה לסניף המתאים), או בקשה שימלא צ'ק-בוקס המצהיר על אי היותו, במקרה של ליד לחברת ייעוץ למשכנתאות, בעל חשבון בנק מוגבל.
  5. אורך נשימה. אין דרך קלה לומר זאת: תהליך טיוב קמפיין לידים נמשך לפחות 3 חודשים והוא חייב להיות רצוף ניסוי וטעייה – הלחם והחמאה של יצרני הלידים. מפרסם שמעוניין בתוצאות "מחר בבוקר" יכול בהחלט לקבל אותן, בתנאי שיש לו חומרי קריאייטיב מוכנים שעומדים בסטנדרטים שלנו. אולם כדי להגיע לתוצאות פנומנליות, כפי שאנו מצפים להשיג, רצוי לו למפרסם להכין לו דלי של תה עם נענע ולקחת נשימה של 7 ימי עבודה עד לליד הראשון – וגם אז לזכור שזאת רק תחילת הדרך. כדי להגיע למטרה יצטרך ספק הלידים להזיע מאחורי הקלעים לא מעט ומפרסמים שלוקים בקוצר רוח עלולים להכשיל קמפיין ביצועים בנוסח המתואר לעיל.
במאמר זה עמדנו על הגדרת ליד איכותי מהו ועל הקשיים בהשגת לידים איכותיים באופן שיטתי ולאורך זמן. לייעוץ נוסף פנו דרך הטופס שבדף זה. תודה.
חזור »

איך אני יכול לעזור?

אשמח לדעת מול איזה אתגר אתם עומדים. אנא כתבו לי במספר מילים, השאירו אמצעי התקשרות ואני אצור עימכם קשר בהקדם. תודה, אבירם.

השירותים המוצעים

  • ניהול קמפיינים במודל performance באינטרנט
  • ניהול קמפיינים באינטרנט במודל pay per lead
  • ניהול קמפיינים באינטרנט במודל cpm
  • יצירת לידים בכמויות גדולות לשוק המקומי והבינ"ל
  • הקמה וניהול של קמפיין בגוגל במודל תשלום לפי תוצאות
  • יצירת מיניסייט מקצועי ומדידת אפקטיביות
בית  |  אבירם פידל  |  רשת הפרסום שלנו  |  פרסום באינטרנט  |  שיווק באינטרנט  |  לידים  |  מאמרים  |  מפת אתר
פרסום בגוגל  |  קופירייטינג  |  Naming  |  מיתוג  |  כתיבה שיווקית  |  פרסום ושווק באינטרנט  |  בניית אתרים  |  סלוגן